.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اخبار كوتاه از گلستان

گردهمايي همشاگردي‌هاي 70 سال پيش مدرسه نظامي كردكوي، انتصاب دبير منطقه 2 روابط عمومي‌هاي ميراث فرهنگي و ... از مهم‌ترين اخبار كوتاه استان گلستان است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان، سرپرست حوزه غرب اين سازمان گفت: به مناسبت هفتادمين سال احداث مدرسه نظامي در شهرستان كردكوي، با برپايي همايش همشاگردي سلام، همشاگردي‌ها گردهم مي‌آيند.
محمدمهدي برهاني افزود: در راستاي تجليل از دانش‌آموختگان اين مدرسه و گراميداشت مقام معلم و اهميت علم و عالم و با هدف معرفي سابقه تاريخي كردكوي و قدمت اين منطقه و با توجه به در نظر گرفتن پيوند نسل‌ها، اقدام به برپايي اين همايش شده است.
وي تصريح كرد: نظر به اينكه اين مدرسه به عنوان يك اثر فرهنگي و تاريخي در كردكوي مطرح بوده و جزو آثار معنوي به شمار مي‌رود و با توجه به تحصيل دانش‌آموختگان بي‌شمار در اين مدرسه، امسال ضمن دعوت از 600 نفر از دانش‌آموزان بين سال‌هاي 1317 تا 1337، از منتخبان و نخبگان اين مدرسه طي مراسمي تجليل به عمل مي‌آيد.
سرپرست حوزه غرب ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان ادامه داد: متولي اصلي اين همايش شوراي فرهنگي عمومي شهرستان كردكوي است و ارگان‌هايي چون سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گلستان، سازمان آموزش و پرورش، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي، شهرداري و شوراي اسلامي شهر كردكوي، اداره كل تربيت بدني و سازمان تبليغات اسلامي در برپايي آن همكاري دارند.

* انتصاب دبير منطقه دو روابط عمومي‌هاي ميراث فرهنگي
مسئول روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گلستان به عنوان دبير منطقه دو روابط عمومي‌هاي اين سازمان منصوب شد.
در راستاي خدمات ارزنده در حوزه ارتباطات و اطلاع‌رساني و طي حكمي از سوي مديركل روابط عمومي سازمان كشور، روابط عمومي اين سازمان به عنوان دبير منطقه دو (شمال) روابط عمومي‌هاي اين سازمان در سطح كشور منصوب شد.
در اين حكم خطاب به جعفر خاندوزي آمده است: نظر به تعهد و سوابق ارزشمند و تخصص جناب‌عالي در حوزه ارتباطات، اطلاع‌رساني و روابط عمومي به عنوان دبير منطقه دو روابط عمومي‌هاي كشور (منطقه شمال) منصوب مي‌شويد.
استان‌هاي گلستان، گيلان، مازندران، سمنان، اردبيل، آذربايجان غربي و آذربايجان شرقي در منطقه دو (منطقه شمال كشور) جاي مي‌گيرند.

* بيش از 300 هزار تن فرآورده زراعي و دامي در بندر تركمن توليد شد
مدير جهاد كشاورزي بندر تركمن گفت: در سال گذشته بيش از 300 هزار تن فرآورده زراعي و دامي در اين شهرستان توليد و به بازار مصرف عرضه شده است.
محمد ميشيان اين توليدات را شامل 240 هزار تن محصولات زراعي و 65 هزار تن انواع فرآورده‌هاي دامي ذكر كرد.
وي، بزرگ‌ترين مشكل بخش كشاورزي اين شهرستان را، كمبود آب دانست و تصريح كرد: به دليل كمي منابع آبي، از 80 هزار هكتار اراضي اين منطقه 70 هكتار آن به صورت ديم كشت مي‌شود.
مدير جهاد كشاورزي شهرستان بندر تركمن اظهار داشت: كمترين كشت آبي استان گلستان در اين شهرستان صورت مي‌گيرد.
ميشيان تعداد شاغلان بخش زراعت و دام اين شهرستان را 15 هزار نفر اعلام و اضافه كرد: 10 هزار نفر از آنها در بخش زراعت و 5 هزار نفر از آنها در فعاليت دام و طيور مشغول به فعاليت هستند.
وي همچنين با اشاره به رونق كشت ذرت علوفه‌اي در سال گذشته يادآور شد: براي تامين بخشي از خوراك دام دامداران منطقه،‌ كشت اين محصول در ميان كشاورزان از جايگاه مناسبي برخوردار شده است.
مدير جهادكشاورزي شهرستان بندرتركمن خاطرنشان كرد: سال گذشته از سطح يك هزار و 200 هكتار از اراضي زير كشت ذرت علوفه‌اي، مقدار 36 هزار تن محصول برداشت شده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.134 seconds.